Oljeflackar + moped = Skrubbsar och en backspegel mindre....

Idag har vi haft en spannande dag! Vi tog och hyrde en moppe (scooter) och tog oss in till Phan Thiet city for att kolla in staden. Stora tranga marknader med allt mojligt, klader, smycken, mat osv. Hittade bland annat en fin ring och ett par skor. Vi gjorde aven jattefina naglar pa en salong billigt. Nar vi vart hungriga hittade vi ett litet hak dar det satt nagra gamla tanter vid vagkanten med nagra kastruller pa kokning. Sa idag kakade vi lunch for 3 kronor, inte illa pinkat!
Pa vagen hem korde jag moppen och tankte att vi kunde byta av sista biten sa Sandra fick kora, men det kanske jag inte skulle ha gjort ;) Jag stannade till nagra meter innan rodlyset och nar Sandra hade satt sig sa jag  - Ah, skynda nu sa vi hinner med innan det blir rott! (De har en klocka som raknar ner har innan sa man ser hur lang tid man har pa sig) Sagt och gjort akte vi darifran men insag val att vi inte direkt skulle hinna sa Sandra bromsade in, men det vi inte sag var att det var en oljeflack precis pa det stallet vi skulle stanna pa och vips lag jag, Sandra och moppen pa vagen med nagra skrubbsar och en backspegel mindre samt ett par trasiga nya skor. Vi vart lite paffa forst men sen utbrister vi bada i skratt och kan inte sluta. Alla undrade val vilka darar vi var... Fick hjalp av nagra som jobbade vid ett matstalle med att torka skrubbsaren osv och sen fortsatte vi hem medan vi funderade ut vad vi skulle saga till stallet dar vi hyrde moppen - Vi sa att det var en buss som gjorde sa vi fick veja undan.. Det gick hon iaf pa sa vi fick bara betala 50.000 dong (15 kr) for backspegeln.
Det roliga var att jag sa pa vag hem att tank om man skulle ramla nu eller nagot sa moppen gar sonder nu nar det gatt sa lysande hela dagen.... Sagt och gjort igen. Hahaha!

Men dagen har iaf varit rolig :)

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0