Framtidsfunderingar

Nu vill jag att någonting ska hända. Vad ska man göra egentligen? Man är ung och inte uppbunden på någonting, jobb, bostad, pojkvän etc etc. Ska man åka iväg som au-pair som jag var så nära att göra förut? Ska man spara pengar och åka iväg på en lång utlandsvistelse? Räcker det med att bara byta lägenhet i Norrköping? Ska jag flytta till Göteborg, en ny stad?

Jag har alltid varit inne på att göra någonting utomlands och det är det jag helst av allt vill göra. Jag känner för att göra något drastiskt och flytta utomlands, testa liksom. Men ska man flytta härifrån när man precis börjat få sig ett liv med jobb, vänner och intressen osv, när jag känt mig så ensam innan? Ska jag bryta upp från det till att gå till ruta 1 igen? Det är så sjukt svårt att veta. Jag känner mig verkligen klyven på den fronten. Samtidigt ska man ju inte skita i att göra saker man drömmer om bara för att man är rädd att känna sig ensam eller misslyckas. Tvärt om! Man måste få misslyckas för att sedan kunna göra rätt och för att veta vad man vill eller inte. När jag åkte till Norge i tanke att bo där i ca 1 halvår och jobba osv gick jag in med känslan och tanken på att jag skulle lyckas, men kom hem efter ca 2 veckor. Man kan kalla det ett misslyckande eller inte, men jag känner faktiskt att det vart jäkligt lyckat ändå om jag tänker efter. Visst då kändes det piss att jag inte klarade av det men Norge var helt enkelt inte min grej, inte då. Och nu har jag testat det och är en erfarenhet rikare. Att jag kunde inse det och bryta var för mig ett framsteg, att inse att jag inte valt rätt.

Men som sagt. Vad är det man väntar på egentligen? Bättre tider? Men när är det bättre tider då om inte nu?

Någonting som jag ofta har sagt och säger är att gör det du vill göra. Sträva alltid efter att uppfylla dina drömmar, stora som små för det är bara du själv du har att skylla sen när du sitter där "fast" med jobb, familj, hus osv då det inte bara är att åka och tänka, varför gjorde jag inte allt det då när jag kunde?
Jag må vara en person som alltid har massvis med drömmar och saker jag vill göra och ofta är det rätt stora saker också, tex som att flytta utomlands osv. När jag väl gjort någonting jag har velat göra är det alltid en annan sak direkt efter som jag också vill göra. Jag blir liksom inte mätt. Men sån är jag nog bara och förhoppningsvis kommer jag hitta min grej som jag väljer att leva med resten av livet.
Jag blir 21 år i år. Många säger att jag har hela livet på mig, vilket jag har. Men åren går och snart sitter även jag i den sitsen då det inte bara är att packa väskan och dra.

Samtidigt som jag så länge drömt om att flytta och jobba utomlands vet jag inte om det är min grej, förens jag har provat! Och om det då när jag väl är där skulle visa sig att det inte är min grej, so what?! Då kan jag antagligen göra om och göra rätt.

Kommentarer
Postat av: Himpa Ida

Allt jag har att säga är KÖR på kvinna! Finns ingenting som säger att du misslyckats bara för att du inte trivs med att jobba utomlands allt du kan göra är att prova. Mitt år i USA är de mest fantastiska och underbara året i mitt liv, så annorlunda och så spännande! Ingen dans på rosor varje dag men jag jag längtar fortfarande tillbaka till den tiden då jag spenderade mina dagar med att leka med barnen, åka på aktiviteter umgås med vänner från alla olika länder! Testa dina vingar, och gör de nu innan det är för sent för jag tror/vet att du kommer ångra dig om du inte gett de ett försök! :) LYCKA TILL! <3

2010-09-10 @ 16:23:35
Postat av: Micaela

Tack gumman! Ja det verkar ju vara helt fantastiskt faktiskt! Det gäller bara att bestämma sig för vad man vill göra och köra på det helt enkelt. tack för dina råd! :) Kramar

2010-09-11 @ 11:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0