smågrubbleri

Ligger i soffan och har satte på lite lugn musik för att försöka slappna av lite innan läggdax. Saknaden av Räkan är rätt stor nu. Även om hon inte gjorde mycket väsen av sig alls fanns hon ändå här bredvid mig i soffan. Och man ska inte tala om hur ensamt det kommer bli i sängen där hon alltid låg så jag kunde ha en hand på henne när jag somnade. Anyway. 
 Mitt huvud bara snurrar och jag tänker och tänker och kommer ändå inte fram till något. Känner stress men kan inte direkt sätta fingret på vad trots att jag borde ha en del att vara stressad över. Tex över flytten som sker om ca 2 veckor. Då ska jag ha mitt arsle ur den här lägenheten och helst ha en ny lägenhet eller ha ett förråd att ha mina saker i.
Jag är klyven på vad jag vill med mitt liv. Det känns som att jag aldrig är nöjd. Jag söker efter något "bättre" även fast jag vet att jag har det bra här. Vad beror det på? Någon som kan försöka bena ut den här benan med mig? Det är som att jag inte kan vara på ett ställe för länge utan att behöva flytta. Typ. Kanske är för att jag är van att alltid har flyttat massa i mitt liv utan någon riktig trygg punkt. Är ni med?

Jag var ju i Göteborg i helgen och umgicks med Pappa och Mattias. Som förra gången vart jag riktigt sugen på att flytta dit och går och tänker på det nu, för och nackdelar osv. Varför man ska flytta, vad som är bättre och annorlunda där än i Norrköping. Bla bla bla. En sak som är säker är att jag kommer sakna mina guldklimpar här asmycket!
Egentligen vet jag inte ens om det är det som är grejen, att jag måste flytta till någon annan stad osv, men just nu är jag så trött bara och har ingen motivation alls. Lägenheten känns inte bra (ska iof flytta snart, men vart?), jobbet känns trist just nu, jag känns trist.

Men. Nog om det här nu känner jag. Jag vara bara tvungen att skriva av mig lite. Jag hoppas på att morgondagen blir betydligt bättre än idag iaf. Efter jobbet blire gymmet sen kommer troligen Ann-Sofie på lite kvällsmys!

Nu ska jag krypa ner i sängen och måla naglarna. Johanna ringde precis, saknar denna bönan! 
God natt!  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Blir lite ledsen när jag läser det här. Tror det kan ha att göra med, precis som du skriver, att du har flyttat runt mycket i ditt liv

och inte är van vid en trygg punkt. Det löser sig gumman! Älskar dig <3

2010-10-11 @ 23:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0