Pådrag i ektorp

Precis hemkommen från beste A där det bjöds på köttfärssås och spaghetti àla Ann-Sofie. Suupergod var den och den måste bara ätas igen! Som dessert blev det 2 snickersglassar. MUMMA.
Nu sitter jag ensammen i min soffa igen och sällskapsångesten kryper sig sakta på, men heeey jag är inte den som är den. Det här ska jag fixa.
Imorgon vankas det jobb 8 - 13. Känns skönt men samtidigt lite jobbigt och nervöst. Nytt ställe osv och man vill ju göra sitt yttersta för att passa in, men det ska väl gå bra antar jag.

Idag har det varit pådrag här i Ektorp. Det har tydligen varit ett knivrån i en kiosk som ligger bara några meter från min port. Känns väl liite sådär va. Men jag och Ann-Sofie fick underhållning iaf. Det var 4 polisbilar, avstängningar och reportrar på plats och vi hade den bästa utsikten att bevittna detta. Så ikväll blir det inga vidare utsvävningar må jag säga. Jag ska sitta bänkad här och göra ingenting. Kul när man bara har 1, 2 och 6:an på tv. Men jag är inte bitter.

Trevlig Måndagskväll. Ny vecka Nya möjligheter eller vad är det man brukar säga? Får se vad den här veckan bjuder på då!





Ung man gripen för knivrån i Ektorp

En 20-årig man greps på måndagskvällen misstänkt för knivrånet mot en kiosk i Ektorp centrum.

Larmet kom in till polisen klockan 17.41 på måndagen; en knivbeväpnad man hade rånat kiosken i Ektorp. Mannen, som var ensam, hotade biträdet i kiosken med kniv och tilltvingade sig en del kontanter ur kiosken kassalåda. Rånaren iklädd mörka kläder vid råntillfället och vittnen såg mannen springande försvinna från kiosken.

Men bara cirka en timme efter att larmet om rånet kommit till polisen kunde en ung man gripas i närområdet. Den 20-åriga mannen kom ut från en port vid Ektorp centrum. Han greps och ska nu förhöras av Norrköpingspolisen.

Ingen person skadades vid rånet men kioskbiträdet uppges ha blivit både arg och chockad.



http://nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5896312

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0