Börjar dagen med att fasta med bilen i snön, sparka sönder stövlarna och komma försent till jobbet. Meen jag är inte bitter.

Dagen började väl sådär kan man nog säga. Jag åkte iväg till jobbet för att börja kl 9.45, men jag kom inte fram förens typ 10.20. Anledningen var att jag inte hittade en enda jävla parkeringsplats i hela Norrtälje, där man inte behövde gå i en halvtimme för att komma till jobbet. Är det så jävla svårt att skaffa en långtidsparkering i stan?!
Det är ju typ bara 2-timmarsparkeringar överallt. Så efter att ha virrat runt irriterad och försenad hittade jag äntligen en plats vid långtidsparkeringen vid Gustavslund. Problemet var att den platsen var lite insnöad och det var vallar på sidan av. Så jag tänkte att jag snabbt och smidigt kunde först köra in lite, sedan backa och sen komma rakt in i parkeringsfickan. Trodde jag ja! Nej det är ju sjävfallet att man skulle fastna i snön, och jag kom ingenstans. Fast var jag! Jag går ur bilen och tänkte sparka bort snön vid däcken, varpå jag sparkar sönder mina stövlar så sulan lossnar. YES. Ännu mer irriterad och ännu mer försenad väntar jag på att någon vänlig själ skulle hjälpa mig. - Vilket det gjorde. Så tack tack! BARA (!!) trettiofem minuter försenad till jobbet.
Nog om det. Vi har börjat bygga om på jobbet (H&M). Det kommerf bli så spännande att se hur det kommer se ut när det är klart! Vi ska få allt nytt och ha som sthlmsbutikerna. Frääscht! Så man får ha lite överseende med att det kommer vara lite rörigt ett tag framöver.
Just nu sitter jag själv här hemma och har inga vidare planer för kvällen. Tycker det är rätt skönt att bara sitta och inte göra någonting... Sen är det ju Paradise ikväll, vilket man inte får missa! Finalvecka :)

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

"Fasta med bilen i snön", ja du Micaela ibland är det bra att gå på tomgång :) Hoho!

Hoppas allt är bra med dig, tänker på dig och imorgon ska jag hålla allt som jag har och tänka på dig! det kommer gå utmärkt pärlan, det är jag säker på. Massa kramar

2010-02-01 @ 23:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0