Nej nu får det faktiskt vara nog!

I gårdagens aftonbladet finns det en artikel som lyder "Barnen får inte gå ut" - Vargattacken skakar det lilla samhället. Möklinta.
När jag läste den blev jag uppriktigt sagt riktigt förbannad. "Någonstans där ute i mörkret finns den. Och plågar det lilla samhället." No shit. Dalarna och där runt omkring har en av Sveriges tätaste population av både varg och björn.

I artikeln står det att det var en man som var ute med sin hund i skogen på älgjakt och att hunden blev dödad av en varg. Hela samhället är sååååå otrooligt chockade för att detta otrooligt ofattbara hände. "Nu vågar de knappt släppa ut sina barn. Johan åker buss i stället för att cykla till skolan." Men då tänker jag såhär, stackars krake. Man vet väl för det första att det finns vargar i skogarna? Och då får man väl ha i baktanke att när man är ute i skogen med hunden kan detta ske. Vargar är rovdjur om detta nu känns bekant?
Visst så är det jättesorgligt att hunden dog. Jag skulle bli helt förstörd om min hund skulle dö. Men jag skulle då inte anklaga vargen. Sånt kan hända liksom.

Så för att avrunda detta så måste jag bara säga att människan måste skärpa sig vad gäller detta!! Vargen lever i skogen och det måste dom få göra! Det är människan som tränger sig på vargen och går in i deras hem. Sen tycker man det är skitkonstigt och jättehemskt när det nu händer nåt sånt här och i de flesta fallen skjuter man vargen. Bara acceptera och var glad över att vi har dessa underbara djur i våra skogar!

Så tycker jag iaf. Vad tycker ni?



Om man läser det i typ dalmål så låter det bara ännu mer patetiskt.


Jag vill passa på att säga att jag tycker att ni borde åka till Kolmårdens Djurpark för att faktiskt träffa vargarna. Gå in till dom och spendera ca 1 timme med de otroligt underbart mysiga djuren. Få pussar, klappa och bara vistas omkring dom. Helt fantastiskt!! http://kolmarden.com/Besok-oss/Vilda-Moten/Varg/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0