Hästtjej

I grund och botten är jag en hästtjej, och det har jag alltid varit. Jag började rida på ridskola när jag var 3 år och sen dess har hästar alltid varit något speciellt för mig. Jag har ridit och hållt på med hästar lite till och från sen dess. Kommer ihåg somrarna hos Lia, då jag bodde där och vi var jämt med hästarna och red. Vi konkade på hinder i timmar i värmen för att få hoppa, gick upp i gryningen när dimman fortfarande låg kvar och hästarna låg i gräset och sov. Då la vi oss bredvid dom och bara mös till solen gick upp. Vi badade med hästarna på förbjudna badplatser och jag kommer ihåg en gång mer än de andra. Den hästen jag red på bajsade på stranden och om det skulle ligga kvar skulle folk bli riktigt sura och säkert veta att det var vi. Så jag tog tjuren i hornen, bet i det sura äpplet, och plockade upp bajset med händerna och kastade iväg det. Yes, ni läste rätt.
Det är så otroligt roligt att tänka tillbaka på saker man har gjort när man var yngre. Jag kan sitta och skriva ner 100000 händelser som varit sååå otroligt minnesvärda, och när man tänker på det åker leendet upp till öronen. Ni kommer säkert få läsa mer roliga händelser framöver.
Det jag hade att säga med hela den här hästgrejen är att jag är så otroligt sugen på att börja rida igen. Det är så mysigt att bara kunna hänga i stallet, mocka, mysa med hästarna och bara pyssla och fixa. Det är så lugnande på något sätt. Det skulle va så härligt att kunna ha en häst man har hand om några gånger i veckan. Så, om ni vet någon som vill ha hjälp med sin/sina hästar får ni mer än gärna höra av er till mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0