Julen och dess traditioner

Min jul har varit jättebra och mysig! Mycket god mat och fika, fina presenter och goa människor! Det gillar jag! Kanske blev det liite för mycket av det goda?
På självaste julaftonsmorgonen ställde jag klockan på kvart över åtta och gick upp och tände massor med levande ljus och julgranen tändes också. Sedan väckte jag Johan, så gick vi upp och öppnade alla julklappar. Så mysigt!
Vi har alltid haft en speciell jultradition från när jag var liten, som jag självklart kommer hålla kvar vid i framtiden! Vi har alltid gjort så att vi städar och fixar dagen innan jul. På kvällen klär vi julgranen tillsammans och innan man hoppar ner i sin nybäddade säng duschar man. När barnen ( i detta fall jag och min bror Mattias) sover tar mamma fram alla tomtar och allt julpynt.
På julaftonsmorgonen vaknar man av att mamma kommer in och väcker en och säger "God jul Micaela". Man går upp och hela huset är fullt med levande ljus och massa frukt, chokladaskar och godis står på bordet och allt är sådär supermysigt! Sedan öppnar man ett paket och äter frukost. Låter inte det himla mysigt? Jag tycker om traditioner och vill hålla fast vid dem när jag får barn.
Någon som kan berätta om någon rolig jultradition? Skulle vara roligt.
Ikväll blir det Mobergs med tjejerna! Men innan det blir det att äta och fixa sig hos Ida och sen blire Malin!
Ha en trevlig kväll! Tack för alla fina julklappar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0