Jäkla kyla

HEEEY!

Sitter nu i soffan och fryser. BURR va det är kallt ute! Och jag som hatar kyla!! Jag skulle verkligen behöva ha en rejäl vinterjacka, men när pengarna tryter får man frysa. Så är det.
Inga vinterdäck blev bytta idag heller. Saaatan. Men på fredag är jag ledig som det ser ut nu så då åker däcken på! Imorgon blir det till att ta bussen till jobbet igen. Idag jobbade jag 8.45 - 18.15 vilket var riktigt bra! Jag håller på att hänga om bland strumpbyxorna och det är ett och annat att göra där så det tar sin lilla tid, plus att man har kassa också. Men det är riktigt kul! Där ska jag även befinna mig imorrn 9.45 - 17. Yes!
Nu kom precis Tyke in genom kattluckan och jag kom precis på att det nog börjar bli dax att klippa bollarna för honom! Ska bli skönt och spännande att se om han blir lugnare då! Han är som en liten tornardo som drar fram medan Räkan är lugn som en .... räka...! Dom är roliga de små liven!
Snart är det andra advent och jag har ingen advent/jul -känsla alls faktiskt. Vi har ingenting i lägenheten som är juligt tycker jag. Så imorgon ska vi dra och köpa lite stjärnor att ha i fönsterna, det har liksom inte blivit av. Skämmes!
Nu ska jag tända upp lite ljus här hemma och göra lite te tills Johan kommer hem. Sen blir det Efterlyst -tittande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0